Cum am redus costurile unei familii si am crescut economiile in 2020

Daca vrei să aflii cum poți să economisești mai mulți bani chiar și în vreme de criză, îți pot spune în următoarele rânduri ce măsuri am luat eu anul acesta pentru a reduce cheltuielile. Nu mai încape îndoială că suntem o societate consumeristă și bombardată cu produse și servicii de tot felul, care ne distrag de la ceea ce contează cu adevarat.



Noi suntem o familie formată din două persoane, eu și sotul meu, și amândoi am fost de acord că este nevoie de o schimbare în gestionarea bugetului familiei. Ca să va demonstrez prin puterea exemplului, iată ce măsuri am luat:

Am început să umplu PET-urile de 5L cu apa de la izvoarele din apropiere. 

Astfel nu mai cumpăr apa îmbuteliată, dar refolosesc pet-urile care mi-au ramas.

Inainte cumpăram aproximativ 5 bidoane de apa de 5L pe săptămână.

5 bidoane x 1.5lei (preț apă de la Lidl) x 4 săptămâni = 30 lei pe lună 

Natura ne oferă însă apa gratuit.


Am eliminat ieșirile în oraș la pizza/bere.

Înainte de pandemie ieșeam de 1-2 ori pe săptămână la o pizzerie din oraș, unde la o ieșire tipică consumam o pizza mare - 28lei și 4beri - 24 lei  + tips, uneori și două porții de clătite americane - 32 lei.
Datorită faptului că nu mai ies în oraș, nu se mai cheltuie bani nici pe taxi sau autobuz.  

Am redus drastic consumul de fast-food

În fiecare săptămână consumam produse de la McDonald's: două porții de 7 aripioare și una de cartofi twist, cam 38 de lei. Uneori și de două ori pe săptămână.
Cam o data pe săptămână consumam și shaorma, 32 de lei una mare una mica.  

Am renunțat și la mâncarea comandată prin foodpanda, care a crescut și costurile de livrare la unele restaurante până la 7 lei. Nu era săptămână să nu comand de la Foodpanda de cand au aparut în oraș.
De cand am luat aceasta masura, în circa 4 luni, am mai comandat o singură pizza și 4 shaorme.


Am schimbat jobul cu unul 100% remote.

Care va ramane remote chiar și după sfârșitul pandemiei. 
Acum, lucrând de acasă, înlocuiesc prânzul în oraș cu mâncarea gătită. 
Înainte cheltuiam la prânz 20lei pe zi x 5 zile = 100lei pe săptămână. Uneori depășeam 20 de lei la prânz. 
In plus, nu ma mai deplasez cu mașina către serviciu, așa că motorina îmi rămâne în rezervor.   

Am anulat abonamentele la serviciile pe care nu le foloseam: Netflix


Am învățat să gătesc și chiar îmi face plăcere să încerc tot felul de rețete noi.

Pentru nelipsita ciorbă, fac cate o oală să îmi ajungă toată săptămâna. Gătesc acasă și felul doi, câte o tigaie plină, care îmi ajunge cam o zi jumătate.  
Am înlocuit clătitele din oraș cu desert gătit in casă. 
Când poftesc clătite americane, mă apuc și le fac. Durează mai mult, dar se simte economia.
Uneori fac și rețeta rulada sultanului, ( care totuși nu imi iese rulada fiindca e moale ) , dar e foarte rapidă si ușoară și super delicioasa. E atat de rapidă încât o fac chiar și în pauzele de la muncă. 
Daca nu am gătit nimic dulce, cumpăr waffles - 4.5lei - pe care le mănânc cu Nutella. Altfel mai cumpar gogoși cu brânză - 4lei - pe care le mănânc cu smântână și dulceață.   

Incerc să fac cat mai puțină risipă .

Sunt mai atentă la termenul de expirare al alimentelor și încerc să consum ce expiră mai curând, pentru a diminua aruncarea alimentelor.   

Sunt cu ochii pe reduceri la produsele necesare

Daca văd o reducere la produse pe care trebuie sa le cumpăr în mod regulat, cum ar produse de curățenie, de îngrijire personală, sau chiar alimente, le cumpăr atunci. Mă simt foarte norocoasă când găsesc Ariel capsule la 1 leu bucata. :) E mai bine decât să îl cumpăr din nevoia imediată, cu 1.5 lei/capsulă. 
 

Folosesc orice oportunitate a unui preț mai mic

Lidl a introdus cardurile Plus, prin care ai acces la oferte speciale. La fel și Kaufland are un card care oferă anumite reduceri.   

Pungile: dușmanul naturii , dar și al buzunarului.

Am cumpărat două pungi de cumpărături mai solide, la 4 lei, pe care le iau mereu cu mine la cumpărături. Deși ni se pare scump sa cumpăram pungi mai mari la 4-5 lei, și cumpăram pungi maieu pentru ca nu avem în ce să punem produsele când ajungem la casă, pungile la 1 leu se rup repede, iar lunar, ajungem sa cheltuim cel puțin 5 lei pe 5 pungi noi. În plus, poluăm grav natura. 
Punga de 4 lei o pot refolosi un an sau poate și mai mult, deci 0 lei bani pe pungi.  

Pentru a elimina ecotaxa de 10bani/punga, precum și pentru a proteja natura, dacă cumpăr o singură bucată dintr-un sortiment de legume/fructe, nu iau pungă, il cântăresc și pun eticheta direct pe el.

Pentru mai multe bucati de legume/fructe am cumpărat săculeți reutilizabili de la Lidl. 5 lei, 2 săculeți. Anual aș cheltui în jur de 10 lei pe ecotaxă, și în plus aș polua cu multe pungi. 

Evit cumpărăturile din impuls

Înainte de a cumpăra lucruri care nu sunt necesare supraviețuirii, mă gândesc de două ori cu ce mi-ar îmbunătăți acel lucru viața, adică dacă ar influența cu ceva în bine viața mea. As putea trăi fără el la fel ca și până acum? Daca da, atunci de ce sa îl cumpăr? Pe de altă parte, daca am de ales între un produs ieftin, dar de o calitate îndoielnică, și unul mai scump, dar de calitate, îl aleg pe cel mai scump. 

Luam exemplul tigăilor. Am schimbat multe tigăi, pentru ca se prindea mancarea in ele. Pana mi-am cumpărat doua tigai Tefal. Pe cea mai veche o am de 3 ani și încă nici vorbă de mancare care să se prindă.

Sunt propriul meu meseriaș 

Înainte de a apela la un meseriaș pentru reparații prin casă ne uităm pe YouTube. Excludem partea electrică, la care nu ne putem risca. În rest, există foarte multe tutoriale pentru orice nu știi să faci. Spre exemplu, am învățat că e foarte usor sa schimbi singur o baterie de bucătărie. Sau să dai cu glet și cu var.

Nu mai apelez la terți pentru serviciile de înfrumusețare.

Am achiziționat un aparat de ras, și bărbatul familiei beneficiază acum de tunsoare gratuită oricând are nevoie. El obișnuia să se tundă de două ori pe lună la frizerie. Asta îl costa 50 de lei pe lună. Pe mine un aparat de tuns m-a costat 74 de lei și cu ceva îndemânare și tutoriale de pe YouTube am reușit să îl tund frumos chiar din prima încercare.  
Nici eu nu mă mai duc la salon pentru a îmi vopsi părul, fac operațiunea acasă. 
180 de lei era prețul pentru vopsit. Acasă mă pot decolora și vopsi cu 30-40 de lei. Am nevoie doar de două tuburi de decolorant și de un toner.
Cand vine vorba de mers la un eveniment machiajul mi-l fac tot singură, doar pentru coafură mai apelez la salon. 
Evenimente nu am mai avut anul acesta, și oricum mă machiez doar la nunți, deci o dată sau de două ori pe an. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Stii bancul cu...? Aproape toate bancurile sunt aici

Orar clasele 9,10 si 11 Stiinte ale naturii

Despre Transpiblock - pareri dupa doua saptamani de folosire